Γραφείο Διασύνδεσης ΕΜΠ

Θερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Migration Pathways: Rethinking socio-economic mobility in contemporary migration governance”, Αθήνα, 21-25 Ιουλίου 2025

Το θερινό πρόγραμμα του 2025 με τίτλο «Διαδρομές Μετανάστευσης: Επαναπροσδιορίζοντας την κοινωνικοοικονομική κινητικότητα στη σύγχρονη διακυβέρνηση της μετανάστευσης» αποσκοπεί στο να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με μια ολοκληρωμένη κατανόηση των νομικών πλαισίων που διέπουν τη μετανάστευση και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες και οι πρόσφυγες στην προσπάθειά τους να επιτύχουν κοινωνικοοικονομική κινητικότητα.

Οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή τους στην Ελλάδα και την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

 

Περισσότερα :

In collaboration with: MedMA – An Agency of the EPLO

2025 MIGRATION SUMMER SCHOOL (MIGSS) 

Migration Pathways

Socio-Economic Mobility in Contemporary Migration Governance

Final Chance: Apply Today & Experience one of ELGS’s Renowned Summer Courses!

Athens & Sounion, Greece

 July 21–25, 2025 | In Situ Program.

Why Join?

 This week-long program in English offers:

  • Expert-led sessions on EU migration & refugee governance
  • Field visits to NGOs & accommodation centers in Greece
  • Interact with leading academics, policymakers, and civil society actors
  • A certificate of attendance – no exams, just experience
  • Access to the stunning seaside EPLO premises at Cape Sounion

    Who Should Apply?

    This program is designed for:

    • Postgraduate students & PhD candidates (Sociology, IR, Human Rights, Economics…)
    • NGO professionals & humanitarian workers
    • Researchers & practitioners in migration, asylum, and integration
    • Anyone passionate about EU policy & Mediterranean migration dynamics
    • Deadline to Apply : July 4, 2025
    • Send your CV and a motivation letter in English to:📩 summerschools@elgs.eu

Find out more

Κατηγορία: Σεμινάρια & Θερινά Σχολεία

Ημερομηνία Λήξης Προβολής: 5 Ιουλίου 2025

Μετάβαση στο περιεχόμενο